New Iveco Stralis: stap naar bredere inzetbaarheid LNG trucks! 21-07-2016

Geplaatst op

21/07/2016

Categorie

Nieuwsberichten

Al in de jaren negentig van de vorige eeuw, zag Rolande de mogelijkheden in van LNG en werd een echte pionier in het creëren van technische oplossingen. Uiteindelijk introduceert Rolande het rijden op vloeibaar aardgas (LNG) en vloeibaar Biogas (LBM) in het Nederlandse en Europese wegtransport: het enige duurzame en economische alternatief voor diesel in zwaar transport. De techniek om op deze alternatieve brandstof te kunnen rijden, is ondertussen uitstekend ontwikkeld. Dat blijkt wel uit de NEW Iveco Stralis NP: een volgende stap naar de brede inzetbaarheid van LNG trucks!

De New Stralis NP is de allereerste truck op aardgas, specifiek ontworpen voor langeafstandsvervoer. Het is de enige truck op LNG en CNG die het vermogen, het comfort, de transmissie-technologie en brandstofautonomie levert die afgestemd is op missies voor langeafstandsvervoer.

Meer pk’s én een automaat

Zo op het oog is er aan de buitenzijde en aan het interieur niet veel veranderd ten opzichte van de vorige Stralis. De verrassing zit echter ‘in’ de truck, waaronder in de nieuwe motor: deze levert 400pk. De geautomatiseerde versnellingsbak met 12 versnellingen verhoogt de duurzaamheid drastisch, reduceert kosten en verbetert het rijcomfort. De Hi-Way cabine biedt een functionele omgeving met alle comfort die nodig is voor een langeafstandsmissie.

Baanbrekend…

Met een actieradius van maar liefst 1.500 kilometer is de New Stralis NP baanbrekend door aardgas een rendabele oplossing voor alle missies te maken, zelfs voor internationaal langeafstandsverkeer. De milieuvriendelijke brandstof waar het voertuig op rijdt, geeft toegang tot stadscentra met steeds strengere beperkingen op het gebied van geluid en emissies.

De verbeteringen die zijn doorgevoerd in de New Stralis NP dragen bij tot een reductie van 3% in de Total Cost of Ownershop vergeleken met het vorige model. Uit de eerste rij-ervaringen blijkt dat chauffeurs geen verschil merken tussen het rijden in een diesel- of de nieuwe LNG-truck!

Uiteraard is Rolande blij met deze ontwikkeling, aangezien we de afgelopen jaren hard hebben gewerkt aan het mee-ontwikkelen van trucks op LNG en de ontwikkeling en bouw van LNG-tankstations.